Tijdens een koude Halloween ontmoet Aaliyah een superman: Connor Roe. Ze hebben een geweldige tijd en ontsnappen samen even aan hun realiteit. Maar hij is nog niet klaar voor een relatie en haar hart is net gebroken dus na die ene ontmoeting zien ze elkaar niet meer. Tot Aaliyah twee jaar later de succesvolle zakenpartner van haar verloofde ontmoet.. the one and only Connor. Als Aaliyah de kans van haar leven krijgt om seniorredacteur te worden bij een groot tijdschrift grijpt ze het met beide handen aan. Ze moet alleen een interview zien te regelen met de meest begeerde vrijgezel van New York die nooit interviews geeft.. Connor Roe. Ze groeien steeds meer naar elkaar toe, maar is het ook deze keer weer een gevalletje bad timing?

Een van mijn favoriete boeken die ik in 2021 heb gelezen is Zuidenwind, deel 1 in deze heerlijke serie. Ik kon niet wachten tot Oostenwind uit zou komen en wat was ik blij toen dit boek eindelijk op mijn deurmat viel! Vandaag is het mijn beurt in deze blogtour en ik vertel jullie graag wat ik van dit prachtige boek vind.

Er was eens een jonge jongen die doodsbang was om degene te verliezen die hem het allerdierbaarst was.

In Oostenwind leren we Connor wat beter kennen die we al vaak voorbij hebben zien komen in het eerste deel. Daar had ik al een zwak voor hem maar nu heeft hij mijn hart al helemaal gestolen. Met de proloog weet Brittainy C. Cherry meteen indruk op je te maken, de emoties die zij beschrijft zijn zo puur dat je meteen met Connor meevoelt. Vanaf daar komt de verhaallijn vlot op gang en leren we niet alleen Connor maar ook Aaliyah kennen. Met het begin van dit boek weet Brittainy C. Cherry een heel sterk verhaal neer te zetten, het is zo sprookjesachtig wat er voor zorgt dat je even weg zwijmelt. Gelukkig is niet alles zo zoetsappig tijdens het lezen maar het sprookjesgevoel blijft aanwezig.

Wat ik heel fijn vind is dat we zowel vanuit Connor als Aaliyah lezen wat er voor zorgt dat beide personages diepgang krijgen. Brittainy C. Cherry weet beide personages een rugzak mee te geven die je weet te raken. De chemie tussen de twee is echt om bij weg te zwijmelen en zo mooi!  Beiden zijn het sterke personages die zo realistisch zijn uitgewerkt (Hoewel Connor wel echt de prins op het witte paard is). Door de vlotte schrijfstijl vlieg je door de pagina’s heen, Brittainy weet alles zo beeldend te beschrijven dat je je het voor je ziet. Met humor weet ze je aan het lachen te krijgen maar ook weet ze hoe ze emotie in het verhaal moet leggen. Je voelt echt met de personages mee en zorgt ervoor dat het je weet te raken. Dit boek is zo ontzettend mooi en net zoals het eerste deel vind je hier weer een hoop mooie quotes terug. Het is alsof Brittainy C. Cherry niet alleen een mooi verhaal wilt vertellen maar je ook een paar levenslessen wilt meegeven. Wat ik ook heel leuk vind is dat de verhaallijn niet heel voorspelbaar is terwijl ik dat tijdens het lezen soms wel verwachten. Ze wist mij te verbazen en met dit deel heeft ze Zuidenwind voor mij overtroffen. Wauw, gewoon wauw.

“Regen zorgt voor regenbogen Aaliyah. Dus laat het water maar stromen. Eerst breken, dan lijmen”.

Oostenwind is hartverwarmend, emotioneel en sprookjesachtig. Ik kan niet wachten op het volgende deel, Westenwind, waar we meer te weten komen over Damian, een van mijn favoriete bijpersonages in dit boek! Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar en de leuke blogtour. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.