Josh en Ember hebben samen veel doorstaan: afstand, verdriet, het zware militaire leven. Dat alles heeft Ember nooit echt gewild, want nadat haar vader is omgekomen in Afghanistan heeft zich een angst in haar genesteld die er met geen stok valt uit te slaan. Het laatste wat ze dan ook wil is Josh naar Afghanistan vertrekken, en dat is precies wat er in ‘Onweerstaanbaar’ gebeurt

Weer een boek over Josh en Ember? Dat is precies wat ik dacht toen ik het boek oppakte. Ik verwachtte dat dit het minste deel van de serie zou zijn omdat we opnieuw in de wereld van Josh en Ember duiken, maar niets is minder waar.

Onweerstaanbaar is het vierde deel uit deze serie en voor mij het heftigst. Ik heb meerdere tranen gelaten tijdens het lezen, het is een boek die mij echt heeft weten te raken. De proloog is meteen pakkend, vanaf dat moment weet je: dit boek gaat anders worden dan de voorgaande delen. Er worden zoveel vragen opgeroepen waardoor je snel door wilt lezen en binnen no-time zit je in het verhaal. Waar bij de andere delen het vooral om de militaire opleiding gaat, worden de jongens hier echt uitgezonden wat er ook voor zorgt dat dit boek zo anders is dan de vorige delen. Het speelt zich dus niet alleen af in een veilige zone thuis, maar ook in de gevaarlijke gebieden. Een pluspunt vergeleken met het eerste deel, wat ook om Josh en Ember draait, is dat dit ook vanuit Josh is geschreven. Dat is wel iets wat ik in deel 1 heb gemist. Dit deel is zo realistisch beschreven; niet alleen de situaties die plaats vinden maar ook de emoties komen op je over. Op sommige momenten heb ik het boek even weg moeten leggen, nu moet ik eerlijk toegeven dat ik ook wel echt een huilebalk ben (oeps). In dit boek worden weer mooie thema’s besproken; liefde, vertrouwen, maar ook de wat zwaardere thema’s zoals trauma en verlies. Door de vlotte schrijfstijl weet ze het redelijk luchtig te houden maar toch voldoende erover te schrijven dat het je weet te raken. Dit verhaal breekt echt je hart, het is niet allemaal even “feelgood” als de andere delen.

We stonden aan de rand van een afgrond waar ik de bodem niet van kon zien en ik had geen idee hoe ik ons erbij vandaan kon halen.

Josh en Ember hebben wij al goed leren kennen in het eerste deel. Hoewel ze als personage hetzelfde zijn gebleven vind ik wel dat ze gedurende het boek veranderen. Je ziet niet alleen de mooie momenten die ze meemaken maar ook de slechte momenten. Ik vind dit echt heel sterk uitgewerkt; het is allemaal net echt. Soms is het vergeven en vergeten in boeken maar hier niet. Er wordt echt de tijd genomen om hier bij stil te staan want trauma’s en verdriet horen er ook bij. Aan de lieve en steamy scenes ontbreekt het ook niet, het is niet alleen maar huilen. Het is ook zwijmelen, soms met rode oortjes.

Rebecca Yarros neemt je mee in een emotionele rollercoaster. Leg je tissues maar klaar, tranen gegarandeerd. En oh, wat heb ik gezwijmeld bij dit boek. De liefde en chemie tussen Josh en Ember is echt heerlijk. Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening verder niet beïnvloedt.