Twee jaar nadat de man van wie ze hield is gedood in Afghanistan, probeert Morgan haar leven weer bij elkaar te rapen. Haar strandhuis in de Outer Banks is toe aan renovatie en dat project is de perfecte afleiding. Maar ook haar nieuwe knappe buurman eist haar aandacht op…

Als alleenstaande vader en reddingspiloot Jackson zijn buurvrouw Morgan ontmoet, is er meteen een klik, maar Morgan heeft een hoge muur om zich heen gebouwd. Kan Jackson daar doorheen breken?

Hoe leuk is het om de blogtour van Onverschrokken af mogen te trappen! Het blijft speciaal om mee te mogen doen aan een blogtour, zeker voor deze geweldige serie. De afgelopen weken heb ik de Flight & Glory serie verslonden. Onverschrokken is voor mij het mooiste deel uit de serie. Het heeft mij weten te raken, wat een mooi en rauw verhaal heeft Rebecca Yarros geschreven.

In het vorige deel schemerde de relatie van Morgan en Will al iets door, wat ben ik blij dat we in dit deel wat meer duidelijkheid hebben gekregen. Hoewel mijn hart altijd nog een beetje gebroken is door Will.. Het verhaal wordt verteld vanuit Morgan en haar nieuwe buurman Jackson. Morgan kennen we al van de vorige delen als beste vriendin van Paisley dus ze is geen onbekende. Met Jackson maken we al snel kennis, én hoe! Net als de vorige delen is ook dit deel niet helemaal “feelgood”, Morgan dealt met het verlies van Will. Ik vind dit heel mooi in het boek verwerkt; de emoties van Morgan zijn zo puur dat je ze voelt. Ik heb met haar meegevoeld, ik heb met haar gehuild maar ook met haar gelachen. De verhaallijn is realistisch opgebouwd, het komt rustig op gang en in een fijn tempo kabbelt het verder. Buitenom de wat emotionelere momenten zitten er ook heerlijke situaties in wat een glimlach op je gezicht weer te toveren én de steamy scenes ontbreken ook hier zeker niet! Met dit boek heeft Rebecca Yarros zich weten te overtreffen. De focus die op mentale problemen ligt is zo gedetailleerd en goed uitgewerkt dat het net echt is. Ze zorgt er wel voor dat het boek niet te heftig wordt door de momenten af te wisselen met wat leukere stukjes. Door de levende beschrijving van Rebecca Yarros is het makkelijk om alles voor je te zien. Ze brengt niet alleen de emoties tot leven maar ook de mooie omgeving en haar personages. Ik denk dat dat voor mij ook maakt dat Onverschrokken mijn favoriete deel is van de serie, daarnaast herken ik ook veel van mijzelf in Morgan.

Ik vond het heerlijk om vanuit Morgan te kunnen lezen. In de andere delen vond ik haar al interessant en dit deel heeft mij zeker niet teleurgesteld. Hier krijgen we een hele andere kant van haar te zien; ze is gebroken en teruggetrokken in plaats van op de voorgrond. Ik vind het mooi hoe je haar ziet groeien door het boek heen en hoe ze haar angsten achter zich weet te laten. Ze is lief, zorgzaam maar ook ontzettend sterk (en stoer). De rol die Sam in dit boek heeft vind ik ook erg goed, waar ze bij het eerste deel als beste vriendin van Ember nog een beetje op de achtergrond blijft komt ze hier echt tot haar recht als vriendin van Morgan. Ze is precies wat Morgan nodig heeft om door de moeilijke periode heen te komen. Een nieuw personage die wij leren kennen is Jackson. Vanaf het eerste moment heb ik een zwak voor hem, wat een schatje is dat! Hij heeft echt een hart van goud en samen met zijn dochtertje Finley laat hij je wegsmelten. Hij vult Morgan mooi aan en zij hem. De chemie tussen de twee is wederom heerlijk, wat heb ik gezwijmeld bij deze twee!

Onverschrokken heeft mij gebroken en stukje voor stukje weten terug te lijmen. Het is emotioneel, maar ook romantisch. Ik heb er ontzettend van genoten, het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt. En vergeet niet een kijkje te nemen bij de andere dames in deze blogtour!