Willow, de hoofdpersoon in ‘Het dorpje Happiness’ van Holly Martin, heeft behoefte aan een nieuwe start. Haar relatie is net voorbij en iedereen in het dorpje waar ze woont, heeft er een mening over. Als Willow een advertentie ziet om een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te wonen, lijkt het een droom. Ze pakt haar koffers en vertrekt. De droom blijkt te mooi om waar te zijn: het dorpje is lang niet zo lieflijk als op de foto’s en de meeste pittoreske pandjes bevinden zich in erbarmelijke staat. Maar Willow geeft niet zomaar op en gelukkig staat ze er niet alleen voor.

Het dorpje Happiness, de titel zegt het al: het is vooral een en al Happiness. Door de gemengde recensies was ik benieuwd naar het boek geworden. De een houdt ervan, de andere vindt het niks. Helaas behoor ik tot de laatste categorie.

Het dorpje Happiness is ontzettend feelgood. De verhaallijn is heel simpel waardoor het makkelijk te volgen is. Vanuit de 3e persoon volg je Willow en dorpsbewoner Andrew tijdens hun avonturen in het dorpje. Normaal gesproken kan ik heel genieten van feelgoods maar dit was wel heel zoetsappig. Het idee vind ik leuk, een meisje die verhuist naar een dorpje om haar oude leven te ontvluchten en die eigenlijk helpt om het dorpje opnieuw op de kaart te brengen. Maar een verhaallijn waarin alles eigenlijk té goed gaat is niet voor mij weggelegd. Er moet toch ergens een twist komen die spanning opwekt? Helaas mis ik deze in dit boek. De schrijfstijl van Holly Martin is daarentegen wel heel fijn. Ze weet een vlot verhaal te schrijven die je makkelijk door het boek meeneemt. Door kleine grappige momentjes weet ze toch een lach op je gezicht te toveren. De omgeving en emoties hadden van mij wat meer naar voren mogen komen, dit was wel iets wat ik miste. Ook de spanning ontbrak maar ondanks dat is het wel een prettig boek.

Willow is een lief personage. Ze heeft veel voor de ander nodig en doet er alles aan om “aardig” gevonden te worden. Ze is een harde werker én weet belachelijk veel in een dag tijd te doen wat ik heel knap vind. Hoewel ze geen man meer wilt flirt ze er al snel op los met Andrew. Andrew is eigenlijk precies hetzelfde, wat dat betreft vullen ze elkaar wel aan. Eigenlijk zijn alle personages ontzettend goedaardig en lief, veel verschil tussen de personages is er niet. Wat mij vooral dwars zat is dat ze niet echt diepgang hebben. Holly Martin weet ze een mooi achtergrondverhaal te geven maar voor mijn idee ontbreekt de emotie. Het komt daardoor niet helemaal tot zijn recht wat best jammer is want het had zo interessant kunnen worden. Ik vind wel dat Holly goed over Andrew heeft nagedacht, met zijn handicap komt veel kijken en je merkt dat ze hier research over heeft gedaan.

Ben je opzoek naar een leuke feelgood? Dan raad ik Het dorpje Happiness zeker aan. Het is luchtig en lief. Hoewel het niet het boek voor mij was ben ik wel erg benieuwd naar het vervolg! Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.