‘Er zit bloed onder mijn nagels. Ik vraag me af hoeveel mensen ik deze keer vermoord heb.’ Prins Rhen is vervloekt: hij beleeft de herfst van zijn achttiende levensjaar telkens opnieuw. In het begin maakte hij zich niet veel zorgen want het leek gemakkelijk de vloek op te heffen: deze zou verbroken worden als er een meisje verliefd op hem werd. Maar dat was voordat hij merkte dat hij aan het eind van iedere herfst veranderde in een bloeddorstig monster dat alles en iedereen om zich heen verscheurde, inclusief zijn familie. Na 327 herfsten is hij alle hoop verloren. Totdat de onschuldige Harper Lacy zijn wereld in wordt gezogen.

Een vloek zo eenzaam is een boek die ik al heel lang wil lezen. Wat was ik blij toen het nieuws kwam dat hij vertaald werd! Samen met Daphne heb ik dit boek gelezen, onze zoveelste geslaagde buddyread!❤️

Wanneer het weer donkerder word kom ik altijd weer in mijn “fantasy”-achtige sfeer. Een vloek zo eenzaam past hier goed bij en ik heb er ook ontzettend van genoten. De verhaallijn neemt je meteen mee in het verhaal. Eigenlijk val je er midden in en het duurde voor mij even voordat ik het snapte. Dit is niet erg, hierdoor bleef ik nieuwsgierig tot het voor mij wat duidelijker werd. Wanneer je eenmaal in het boek zit word je in een vlot tempo meegevoerd door het verhaal heen. Het boek is geschreven vanuit Harper en Rhen wat ik heel leuk vind. Door niet alleen vanuit Harper te lezen maar ook vanuit Rhen leer je beide personages kennen en het geeft het boek meer diepgang. Niet dat dit boek dat nodig heeft, diepgang genoeg! Wat ik fijn vind is dat je sneller doorhebt wat er speelt. Dit is wel iets wat dit boek nodig heeft, er gebeurt veel waardoor dit wel meer duidelijkheid geeft. Tot aan het einde houdt het boek je in zijn greep, echt pluspunten voor deze originele verhaallijn! De schrijfstijl van Brigid Kemmerer is heel fijn. Hoewel het even duurde dat ik aan haar schrijfstijl gewend was kon ik het daarna het boek niet meer wegleggen. In het begin is het even inkomen, de verandering van de wereld brengt een hoop vragen met zich mee. Toch weet ze alles te verduidelijken gedurende het verhaal en de omgeving komt volledig tot leven.

Ook de personages zijn goed uitgewerkt, je sluit ze al snel in je hart! Brigid weet de spanning er tot het einde in te houden én hoewel sommige momenten misschien iets voorspelbaar waren had ik het eind nooit kunnen raden. Ze weet je toch weer te verbazen met haar plottwists. De personages zijn geweldig. Mijn favoriet is toch echt Harper. Ze is lief maar vooral heel stoer. Ze laat zich niet zomaar kleineren, zelfs niet als ze onzeker is. Ze weet haar mannetje wel te staan wat haar een sterk personage maakt. Ze heeft een duidelijk achtergrondverhaal, je merkt dat haar familie voor haar belangrijk is en dat ze daar alles voor zal geven. Aan de andere kant hebben we Rhen, de kroonprins. Ook hij is heel interessant. Hij heeft een arrogant en zelfverzekerd schild van buiten maar van binnen is hij juist zachtaardig en op momenten onzeker. Door de vloek is hij eigenlijk kwijt geraakt wat voor hem belangrijk is en ik vind het mooi hoe Harper hem weer opnieuw inzicht geeft. Hij kan mysterieus zijn maar je voelt vooral al snel met hem mee. Ook zijn rechterhand Grey is een belangrijk personage. Hoewel ik hem in het begin niet zo goed kon peilen word hij gedurende het verhaal een goede vriend voor Harper en Rhen. Hij is lief en doet er alles aan om ze te helpen. Hij is echt een lijfwacht, een vechter die alles doet voor zijn kroonprins. Soms wat eng maar al snel sluit je hem in je hart!

Een vloek zo eenzaam is echt een aanrader! Een van mijn favorieten van 2020 ✨Het heeft alles: mysterie, spanning maar ook romantiek. Lezen dus! Ik kan niet wachten op deel 2. Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/ 5 sterren