“Dit moet een vergissing zijn. Een man die ik nog nooit heb ontmoet, heeft me zojuist miljarden nagelaten. Zulke dingen gebeuren gewoon niet, punt.”

De toekomst van Avery Grambs en haar halfzus ziet er niet al te rooskleurig uit. Samen kunnen ze maar net de eindjes aan elkaar knopen en uitzicht op betere tijden is er niet. Totdat Avery hoort dat ze een fortuin heeft geërfd van een filantroop die ze nog nooit ontmoet heeft… en niemand weet waarom.

Om de miljardenerfenis van Tobias Hawthorne in ontvangst te kunnen nemen, moet Avery voldoen aan één voorwaarde: ze moet per direct intrek nemen in Hawthorne House en daar een jaar lang blijven wonen. Helaas wordt het huis ook bewoond door de zojuist onterfde familie (inclusief vier knappe kleinzoons) die op zijn zachtst gezegd niet allemaal even blij zijn met de komst van deze vreemdeling die er met hun geld vandoor gaat. Er is een vraag die iedereen bezighoudt: waarom Avery?

Wauw, wat een leuk en origineel boek! Door de vele positieve recensies was ik al erg nieuwsgierig naar het verhaal, de flaptekst deed mij een beetje denken aan een van mijn favoriete series; De Royals van Erin Watt waardoor ik niet kon wachten om in het boek te beginnen. Leek het op De Royals? Totááál niet!

De verhaallijn van De erfenis is ontzettend origineel en leuk opgezet. Het zit boordevol raadsels die goed uitgewerkt zijn en waardoor je door het boek heen vliegt. Het verhaal zelf komt vlot op gang, je valt er midden in en maakt vooral alles mee rondom De erfenis. Beetje bij beetje krijg je steeds meer te weten over Avery wat erg leuk is. Vanaf het begin is het verhaal al interessant en door de mysterieuze, spannende sfeer wil je door blijven lezen. Ik vloog door de pagina’s heen, ik moest weten hoe het verder ging. Het boek had mij compleet in zijn greep en ik heb hem echt verslonden. Wat ik ook een pluspunt vind zijn de korte hoofdstukken. Dit vind ik toch altijd wat makkelijker lezen!

De schrijfstijl van Jennifer Lynn Barnes is erg vlot, ze weet een leuk en pakkend verhaal te schrijven waar je alleen maar meer van wil. Ze zorgt ervoor dat de spanning er gedurende het verhaal in blijft en het een mysterieuze sfeer over brengt. De verhaallijn zorgt voor veel vragen waar je echt antwoord op moet hebben. Samen met de raadsels vond ik dit erg goed gedaan. Haar personages zijn stuk voor stuk interessant en hoewel er een hoop personages voorbij komen is dit goed te volgen. Elk personage heeft verschillende karaktertrekjes wat ik erg leuk vind. Ook de omgeving komt goed tot leven, het Hawthorne huis zit ingewikkeld in elkaar maar toch was het duidelijk omschreven. Het heeft zelfs een héél klein vleugje romantiek waar ik echt fan van ben, ik wil meer!

De personages zijn stuk voor stuk leuk. Door de verschillende trekjes zijn ze echt eigen geworden. De Hawthornes zijn geen makkelijke familie, dat is vanaf het begin al duidelijk. Avery is een fijn personage om uit te lezen. Ze is lief, dapper maar vooral heel nieuwsgierig. Ze gaat geen uitdaging uit de weg en dat is precies wat dit boek nodig heeft. Ze lijkt vrijwel nergens bang voor te zijn en is daarnaast ook grappig. Haar beste vriendin Max vond ik ook leuk, ook al kende we haar alleen via telefoontjes of berichtjes. Ik kon echt lachen om haar vloekspreektaal, wat leuk verwerkt! De broers zijn ook erg leuk, ieder heeft zijn eigen karakter wat soms er wel voor zorgt dat je over ze gaat twijfelen. Zijn ze wel oprecht of zit er meer achter? Ik heb echt een zwak voor Grayson, ik wil meer over ze lezen!

De erfenis is echt een aanrader. Het is een boek die je in spanning weet te houden, boordevol leuke raadsels en leuke personages. Ik kan niet wachten op deel 2 van de duologie die in september uitkomt. Het boek krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Blossom books bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.