Zou je de liefde van je leven kunnen opgeven om het kind dat van je afhankelijk is te redden?

Vroeger was ik net als de andere Harkness ijshockeyspelers. Ik maakte me alleen zorgen over de volgende wedstrijd of het volgende feestje. Maar dat veranderde allemaal de dag dat ik verantwoordelijk werd voor mijn kleine zusje. Alleen door Lucy verborgen te houden en me gedeisd te houden, zullen we dit jaar overleven.

Maar dan ontmoet ik Scarlet, die me ziet als meer dan een steratleet of een feestbeest. Ik val hard voor haar. Maar ook zij wordt gevolgd door duisternis. Als haar verleden aan het licht komt, zo ook de vreselijke waarheid: ik kan niet iedereen redden. Maar ik zal nooit stoppen met proberen.

Het eerste deel van de Ivy Years serie, Gevallen dromen, van Sarina Bowen is een van mijn favorieten boeken van 2020. Ik kon dan ook niet wachten om in Ieder zijn geheim te beginnen, ik had hoge verwachtingen van het boek maar zijn deze ook uitgekomen?

In Ieder zijn geheim volgen wij Scarlet en Bridger. Bridger kennen we al van het vorige boek waardoor ik eigenlijk nóg nieuwsgieriger naar hem ben geworden. Achter beiden schuilt er een geheim die ze met zich meedragen. De een vind ik beter uitgewerkt dan de ander. Bij het verhaal van Scarlet miste ik de emotie, de spanning die het met zich meebrengt. Het is niet zomaar iets natuurlijk, ik vind dat haar gevoelens in het boek niet zo mooi naar voren komen. Bridgers geheim vind ik beter uitgewerkt, dit wist mij te raken en ik voelde oprecht met hem mee. Het verhaal zelf komt direct op gang, in het begin vond ik dit niet zo erg maar sommige dingen gebeurde wel héél snel wat ik jammer vond. Als dit iets langzamer was opgebouwd dan had dit verhaal mij denk ik wel omver weten te blazen. De schrijfstijl van Sarina Bowen vind ik heel fijn. Ze schrijft ontzettend vlot waardoor je eigenlijk al snel verslaafd raakt aan het verhaal. Er word vanuit Scarlet en vanuit Bridger geschreven waardoor je ze allebei beter leert kennen. Waar Sarina Bridger echt tot leven weet te blazen ontbreekt dit bij Scarlet. Wel weet ze weer een paar nieuwe, fijne personages op de kaart te zetten zoals Lucy en Andy. De omgeving komt goed naar voren, Sarina heeft een beeldende schrijfstijl waardoor je je al snel in het verhaal zelf waant.

Bridger is echt mijn favoriete personage in dit boek. De stoere jongen die hij normaal gesproken uithangt heeft een hele andere, kwetsbare kant gekregen. Hij is ontzettend lief en zorgzaam. Het is een sterk personage die echt de show steelt. Hij heeft een goed en duidelijk achtergrondverhaal die hem vormt wie hij is. Aan de andere kant hebben we Scarlet, of Shannon. In tegenstelling tot Bridger vind ik haar wat “vlakker”. Ik had eigenlijk vrij weinig met haar, ze is wel lief en leuk maar daar is het ook mee gezegd. Ze heeft niet echt een indruk op mij gemaakt terwijl daar zoveel meer uitgehaald kon worden. Haar personage vind ik wat afgeraffeld, alle focus leek op Bridger te liggen. Ook niet heel raar, Bridger is ook heel erg leuk! Lucy en Andy vind ik ook twee fijne personages uit het boek. Lucy steelt echt de show met haar leuke karakter! Ze zorgt ervoor dat je spontaan een zusje wilt. Dit compenseert wel weer een beetje voor Scarlet.

Zijn mijn hoge verwachtingen uitgekomen? Nee, eigenlijk niet. Toch vind ik het een goede aanvulling voor de serie en ben ik benieuwd naar de andere delen. Hopelijk worden deze ook vertaald! Ik heb wel heel erg genoten van het verhaal en wil in de toekomst zeker meer van Sarina Bowen lezen! Ik geef het boek ⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil SVM Publishing bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.