Debby haat files. En deadlines. En haar overvolle agenda. Dus wat houdt haar nog in de grote stad? Ze sluit een weddenschap af met haar zus Hilde: wie als eerste een mooi huis vindt – waar dan ook in Nederland – bepaalt in welk dorp ze gaan wonen. Hilde vertrekt als eerste naar het Brabantse platteland, waar ze met haar man en kinderen een monumentaal pand koopt. Debby tikt kort daarna een oude boerderij op de kop. Het is een opknappertje, maar met genoeg ruimte voor haar droom: een alpacaboerderij!

Haar nieuwe leventje blijkt echter toch niet zo idyllisch als gehoopt. Vijandige dorpsbewoners, een nukkige alpacafokker en onverwachte verrassingen uit het verleden zorgen voor aardig wat oproer in het eens zo rustige dorp. En dan is er ook nog die ontzettend leuke dierenarts…

Samen met Christina heb ik Wedden dat ik blijf vooruitgelezen. Wat was het weer gezellig en waren we positief!

Ik ben fan van de fijne schrijfstijl van Marijke Vos. Ik had niet veel tijd nodig om weg te dromen, ik verdween al snel compleet in het verhaal. Het boek komt goed op gang, in een fijn tempo leer je de personages kennen en dwaal je af naar de omgeving waar het zich afspeelt. Voor je het weet ben je alweer op de helft van het verhaal. De verhaallijn vind ik erg origineel en het is duidelijk dat ze ook research heeft gedaan naar de alpaca’s. Alpaca’s! Hoe leuk is dat? Echt geweldig. Wat ik echt een pluspunt vind is dat Marijke de huiselijke sfeer van het boek zo goed weet over te brengen. Ik waande mij echt helemaal in het gezin van Hilde maar ook het gevoel wat een dorpje je kan geven. Nu woon ik zelf ook in de middle-of-nowhere dus is het heel herkenbaar, zo leuk alle typetjes komen echt voorbij. De schrijfstijl van Marijke Vos is erg beeldend. Niet alleen de omgeving maar ook de personages komen echt tot leven. Je ziet het letterlijk voor je, net alsof het een film is. Niet alleen heb ik gezwijmeld bij het verhaal maar ik heb ook ontzettend kunnen lachen!

Debby is een leuk personage om vanuit te lezen. Aan de ene kant is ze soms een beetje chaotisch, maar aan de andere kant ook weer niet. Ze heeft veel kenmerken waar iedereen zich wel in kan herkennen wat ik persoonlijk heel leuk vind. Ze is lief, grappig, zorgzaam maar staat vooral sterk in haar schoenen. Haar zus Hilde heeft ook een grote rol in het boek, een beetje de tegenpool van Debby. Ze is zachtaardiger en wat naïever. Haar twee dochtertjes Koosje en Suus zorgen voor leuke situaties! Oh, en Rogier kan natuurlijk ook niet ontbreken. Wat een leukerd heeft Marijke Vos tot leven gewekt. De zorgzame dierenarts! Marijke’s personages zijn realistisch en erg likable. Ze hebben allemaal hun eigen karakter en hun eigen verhaal. Natuurlijk zijn er ook personages die ik achter het behang kon plakken, meer dan genoeg haha.

Ben jij op zoek naar een heerlijke feelgood? Dan is Wedden dat ik blijf zeker een aanrader. Humor, romantiek en alpaca’s, wat wil je nog meer? Oh, die cover is toch ook gewoon prachtig! Dit boek kan echt niet ontbreken in je boekenkast. Het boek krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Harpercollins bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening verder niet beïnvloed.