Soms is een avontuur precies wat je nodig hebt!

Kathleen is tachtig jaar oud. Nadat ze een confrontatie heeft gehad met een insluiper, wil haar dochter, Liza, dat ze naar een zorgappartement verhuist. Maar waar zij naar verlangt, is avontuur. Een roadtrip door Amerika, dat is waar ze altijd van heeft gedroomd!

Liza verdrinkt in de dagelijkse stress van het gezinsleven. Het laatste waar zij op zit te wachten, is dat haar moeder zich onbezonnen in een wilde onderneming stort. Of kan zij eigenlijk ook wel wat me-time gebruiken? Terwijl haar moeder haar roadtrip voorbereidt, bedenkt zij haar eigen plan.

Martha heeft een twintigersdip; het lukt haar maar niet grip op haar leven te krijgen. Als ze Kathleens vacature ziet voor een chauffeur, besluit ze de sprong te wagen. Ze heeft dan wel niet zoveel rijervaring, alles is beter dan bij haar ouders blijven wonen. En op stap met een onbekende? Geen punt. Hoeveel last kun je hebben van een vrouw van tachtig?

Alle drie beginnen ze aan de reis van hun leven, elk op hun eigen manier en met een andere eindbestemming. Eén ding is zeker: het is nooit te laat voor een spannend nieuw avontuur!

Samen met de World of Romance boekenlounge lazen we Een zomers avontuur van Sarah Morgan. Ik ben wat later dan de rest begonnen in het boek en door de wisselende recensies was ik eigenlijk een beetje bang om in dit boek te beginnen. Toch heeft dit mijn verwachtingen overtroffen, wat een mooi boek!

In Een zomers avontuur lezen we over Kathleen, Liza en Martha. De hoofdstukken lees je vanuit alle drie de personages wat ik heel fijn vind. Dit geeft het boek wat meer diepgang, op deze manier leer je de personages wat beter kennen. Door de vrolijke, zomerse cover krijg je het idee dat het een luchtige feelgood is maar dit is niet helemaal waar. Het boek brengt een diepere laag met zich mee, ik vind dit persoonlijk heel mooi gedaan en hou daar wel van. Door de vlotte schrijfstijl van Sarah Morgan vlieg je door de bladzijdes heen, ik vond het moeilijk om het boek weg te leggen en zat al snel in het verhaal. Haar personages zijn goed uitgewerkt en gedurende het verhaal maken ze een mooie groei. Ook de omgeving komt tot leven, zeker bij het huis van Kathleen heb ik even kunnen wegdromen. Wat ik wel vind is dat de roadtrip die ze maken best oppervlakkig blijft. Je wordt niet helemaal meegenomen in de mooie omgeving waar ze zijn en dit is best jammer. Ondanks dat heb ik wel erg genoten, er gebeurd genoeg tijdens de roadtrip waardoor je door wilt blijven lezen!

Kathleen, Liza en Martha zijn alle drie sterke personages die zich mooi ontwikkelen tijdens het lezen. Stuk voor stuk zijn ze goed uitgewerkt en hebben ze een rugzakje. Je leert ze echt kennen en sluit ze al snel in je hart. Ik vind het mooi hoe je zowel de positieve als de negatieve kanten ziet maar ook hoe je wordt meegenomen in hun gedachten. Dit geeft het boek net een “diepere laag” dan een luchtige feelgood.

Ben je op zoek naar een heerlijke feelgood met interessante personages? Dan is Een zomers avontuur zeker een aanrader. Het krijgt van mij 4 ⭐️.

Ik wil World of Romance bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.