Culinair redactrice Lisa woont samen met James, maar hun relatie is niet meer wat die geweest is. Lisa blijft het slechtnieuwsgesprek maar uitstellen, totdat ze op een avond het tv-programma ‘Een nacht met mijn ex’ kijkt. Ze denkt meteen terug aan haar jeugdliefde Sven en ontdekt dat hij naar Cyprus is verhuisd. Ze krijgen weer contact met elkaar en als Lisa eindelijk haar relatie met James heeft verbroken, gaat ze Sven opzoeken. Maar is nog wel zo leuk als ze zich had voorgesteld? En is er nieuw leven te blazen in oude liefde?

De eerste twee delen in de Flamingo-serie van Kyra Rutgers vond ik ontzettend leuk dus toen Kyra mij benaderde of ik het derde deel, Niemand zoals jij, wilde lezen twijfelde ik daar niet over. Even wegdromen, daar houdt iedereen wel van toch?

Vergeleken met de voorgaande delen speelt Niemand zoals jij voor het grootste gedeelte zich thuis in Nederland af. De vlotte schrijfstijl van Kyra Rutgers zorgt ervoor dat je meteen weer in het verhaal verdwijnt, dit keer het verhaal van Lisa. Ze weet alles zo beeldend te beschrijven dat je het letterlijk voor je ziet en met haar humor zorgt ze voor een glimlach op je gezicht. Toch was dit deel niet helemaal mijn ding omdat ik de “dosis feelgood” miste. Het verhaal was heerlijk luchtig maar bleef een beetje oppervlakkig. Ik miste de diepgang in het verhaal en de gebeurtenissen vlogen voorbij zonder dat daar erg bij stil gestaan werd voor mijn gevoel. Ik had daar echt wat meer over willen lezen, wat dat betreft vond ik dit deel echt veel te kort. Hier had zoveel meer uitgehaald kunnen worden! De vorige delen speelde zich echt af in een vakantiesetting waardoor je je echt even op vakantie waande, ik vond het leuk om deze plekken weer voorbij te zien komen maar het vakantiegevoel ontbrak voor mij. Ondanks dat heb ik er wel heel erg van genoten, de schrijfstijl van Kyra Rutgers maakt een hoop goed!

Lisa was niet mijn personage, ik kon mij niet altijd vinden in haar persoonlijkheid waardoor ik niet echt een klik had. Ze bleef gedurende het boek best oppervlakkig waardoor je haar niet echt leerde kennen. Dit was best jammer want ik denk dat ze best leuk had kunnen zijn. Ook met de andere personages had ik niet echt een band, vooral Sven wou ik echt achter het behang plakken. Ik kon mij zo aan hem ergeren, wat wel weer een pluspunt was want ik voelde wat dat betreft echt met Lisa mee.

Ondanks dat Niemand zoals jij niet helemaal mijn ding was vond ik het wel een heerlijke read. Ik heb er van genoten om weer een bezoekje te brengen aan Cyprus! Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Kyra Rutgers en Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.