Eva koestert warme herinneringen aan de vele zomers die ze als kind en puber al dan niet werkend in de strandtent van haar familie op Ibiza doorbracht. Dus wanneer ze door haar nichtje wordt gebeld met het nieuws dat het bedrijf van hun grootouders in zwaar weer verkeert en ze haar hulp goed kunnen gebruiken, hoeft ze niet lang na te denken. Met een studie bedrijfseconomie op zak en een aantal vrije maanden tot haar beschikking, springt ze op het vliegtuig in de goede hoop iets bij te kunnen dragen en wellicht wat van de Spaanse zon te kunnen genieten.

Tijdens een van haar eerste avonden op het eiland, die ze met haar nichtje dansend doorbrengt in een hippe club, ontmoet ze de knappe Elias. Na een heerlijke avond, zijn nummer op zak en een date in het vooruitzicht lijkt haar werkvakantie opeens zomaar een romantische wending te krijgen. Totdat ze een aantal dagen later, eerder dan verwacht en onder heel andere omstandigheden, opeens oog in oog staan. Ontsteld komt ze tot de ontdekking dat haar droomman een uiterst mensonterende kant blijkt te hebben, en dus besluit ze stellig ver bij hem uit zijn buurt te blijven. Maar de vraag is of oprechte aantrekkingskracht zich op het zwoele, zomerse eiland makkelijk laat negeren…

Ik denk dat ik Iris Visser inmiddels wel een van mijn favoriete auteurs van eigen bodem kan noemen. Wat schrijft ze toch heerlijke boeken! Bij kennis en Liefs uit London vond ik al geweldig maar ook van Liefs uit Ibiza ben ik echt weg. Wat heb ik hiervan genoten!

Het verhaal begint meteen heerlijk met een proloog die je hart doet smelten. Een beetje vragend ga je het eerste hoofdstuk in, wat heeft deze flashback met het verhaal te maken? Mijn interesse was meteen gewekt en vanaf het eerste hoofdstuk had dit boek mij in zijn greep. Iris Visser weet de fijne vakantiesfeer van Ibiza op je over te brengen waardoor je je op het eiland waant. Ik ben zelf niet op vakantie geweest maar door Liefs uit Ibiza voelde het toch even alsof ik op vakantie was, fijn toch? De verhaallijn komt vlot op gang en al snel is het moeilijk om het boek weg te leggen. Er zitten zoveel leuke gebeurtenissen is waardoor je wel door wilt blijven lezen. Niet alleen dat; door de fijne schrijfstijl van Iris Visser is het sowieso moeilijk om het boek weg te leggen. Elke keer dacht ik: Oké, nog één hoofdstukje dan, maar voor ik het wist was het boek al uit.

Hij ruikt naar zee. En dan bedoel ik niet alsof hij in de container voor de visafslag heeft liggen marineren maar zilt en fris.

Ik ben echt weg van de schrijfstijl van Iris Visser. Niet alleen heeft ze heerlijke verhaallijnen waarbij je weg kan dromen, maar ze is ook nog eens ontzettend grappig. Ik heb meerdere keren hardop kunnen lachen, ze weet haar humor perfect te vermengen in haar schrijfstijl waardoor je door het boek heen vliegt. Ze gebruikt leuke verwoordingen waar ik echt om heb kunnen lachen, ik heb nog nooit eerder zoveel notities gemaakt tijdens het lezen. Daarnaast weet ze haar personages en omgeving echt tot leven te toveren met haar levendige omschrijvingen. Er komen een hoop hilarische momenten voorbij wat gegarandeerd zorgt voor een glimlach op je gezicht.

De personages die voorbij komen in Liefs uit Ibiza zijn ook stuk voor stuk leuke personages. Het boek lees je vanuit Eva, wat samen met Elias mijn favoriete personage is. Iris heeft haar veel karaktertrekjes gegeven wat ik erg kan waarderen in een personage; zoals doorzettingsvermogen en aanpakken. Ik kon mij goed vinden in Eva wat het lezen ook altijd prettig maakt. Naast Eva hebben we Elias die echt twee kanten heeft. Van de buitenkant lijkt hij de knappe, maar verwaande man maar van binnen heeft hij echt een hart van goud. Ik heb kunnen lachen om Eva en Elias maar ook om de andere personages. De familieliefde is groot in dit boek; net als Eva neem je al snel Mia en hun grootouders in je hart.

Opnieuw een heerlijk deel uit de Liefs uit serie. Ik kan niet wachten tot het volgende deel uit komt! Ben je op zoek naar een boek waarbij je heerlijk kan wegdromen en kan lachen? Dan ben je bij Liefs uit Ibiza zeker aan het goede adres. Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Romy van Oona Agency bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.