Promovendus Olive Smith gelooft in wetenschap, niet in iets onvoorspelbaars als liefde. Maar door een misverstand met haar vriendin Anh wordt ze plotseling gedwongen een relatie te faken. In paniek kust ze de eerste man die ze tegenkomt. Deze kus veroorzaakt niet alleen een reeks irrationele gevoelens, de gekuste persoon blijkt ook Adam Carlsen te zijn: een jonge professor en de grootste laboratoriumtiran van de campus. Al snel komt Olives wetenschappelijke carrière in het gedrang en ontdekt ze dat haar eigen hart onder de loep nemen nog ingewikkelder is dan een hypothese over liefde.

The Love Hypothese is een boek die ik ontzettend vaak voorbij heb zien komen op Tiktok. Dit boek wordt zo gehyped waardoor ik eigenlijk een beetje bang was om in dit boek te beginnen. Na de eerste paar hoofdstukken in het Engels heb ik het boek eigenlijk al weggelegd maar toen ik zag dat het boek uitkwam in het Nederlands wou ik hem toch heel graag hebben. Is de hype echt de moeite waard?

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Het is echt geweldig. Door de eerste twee hoofdstukken kwam ik wat moeizamer heen omdat ik echt niks heb met wetenschap maar vanaf het vijfde hoofdstuk was ik echt verkocht. De schrijfstijl van Ali Hazelwood is ontzettend fijn, op een vlotte manier neemt ze je mee door het boek heen en haar personages komen echt tot leven. Je leest het boek vanuit Olive die je al heel snel in je hart sluit. Wat een bijzonder en lief personage is zij! Ook Adam verovert snel je hart. Wat heb ik om hem kunnen zwijmelen. De chemie tussen de twee spat echt van de bladzijdes af, het is zo verslavend. Heel even voelde ik mij echt Olive, ik kreeg oprecht vlinders in mijn buik en dit heb ik zo lang niet meer gehad door een boek. De combinatie van perfecte personages en lieve, ongemakkelijke en leuke momenten is echt goud waard. Het is ook niet zomaar even een romannetje: het heeft ook een diepere laag die je weet te raken. Ali Hazelwood weet echt emotie in het boek te leggen waardoor je meevoelt met Olive. Ik vind dit heel mooi gedaan. De liefdeshypothese is echt het boek waar ik al heen lang naar op zoek ben: het heeft alles waar ik van hou. Ik weet niet wat Ali Hazelwood in dit boek gestopt heeft maar het is echt verslavend. Ik heb in één keer het boek uitgelezen. Hallo bookhangover! Ik heb meer nodig.

De liefdeshypothese is een van mijn favoriete boeken van 2022 en beland zelfs in mijn favoriete boeken ooit. Wat een geweldig boek! Ik ben er helemaal weg van en kan nu al niet meer wachten om hem te herlezen. Het krijgt van mij 5 ⭐️ (En als het had gekund nog veeeeel meer sterren)

Ik wil The House Of Books Uitgeverij bedanken voor dit geweldige recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.