Billie Eilish is hét wereldwijde popfenomeen van de 21e eeuw. Ze is onconventioneel en onbeschaamd en haar met Grammy’s overladen werk heeft meerdere records gebroken. Ondanks haar wereldwijde roem, heeft ze haar privéleven tot nu toe afgeschermd. Met haar eerste door haar zelf samengestelde boek Billie Eilish – een verbluffende visuele en verhalende reis door haar leven – is Billie klaar om voor het eerst meer van zichzelf te delen met haar toegewijde publiek, waaronder honderden nooit eerder vertoonde foto’s.

Wat was ik blij toen het fotoboek op mijn deurmat viel. Sinds ik Billie Eilish ontdekt hebt staat haar muziek op vast in mijn afspeellijst. Dit boek? Dat moest ik echt hebben!

Het boek geeft je een uniek kijkje in het leven van Billie Eilish. Door middel van foto’s neemt ze je mee in haar verhaal, in het begin moest ik hier even aan wennen maar de foto’s vertellen genoeg. Ze deelt intieme foto’s, niet alleen de mooie momenten maar ook komen er wat moeilijkere momenten voorbij. Wat ik mooi vind om te zien is de liefde die Billie heeft voor haar familie, het schittert echt door de pagina’s heen. De beelden die ze deelt zijn heel persoonlijk, zo geeft ze toch een stukje van zichzelf bloot. Om erover te vertellen is natuurlijk één ding maar om het uit te brengen in een boek is heel iets anders. Ik heb kunnen lachen om de foto’s maar ook ontzettend met haar mee kunnen voelen. Soms vergeet je even dat een beroemdheid ook een mens is, hiermee laat ze echt merken dat ze een mens van vlees en bloed is. Wat ik heel top vind zijn de behind-the-scenes momenten, dit is toch wel heel anders dan bijvoorbeeld de videoclip kijken en ook heel leuk zijn de fan-momenten en haar liefde voor Justin Bieber. Hoewel ik nooit fan van hem ben geweest is deze periode voor elk meisje/jongen toch wel heel leuk en belangrijk toch? Ik kan alle posters aan mijn muren nog zo voor de geest halen!

Billie is eerlijk en open. Voor mij is ze echt een inspiratiebron, dan is dit boek zeker een toevoeging. Wat een powervrouw is ze toch! Dat laat ze zeker ook zien met dit boek. Ze straalt een en al kracht uit. Toch was iets meer tekst misschien wat leuker geweest, vandaar dat het boek van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren krijgt!

Ik wil Best of YA Books bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening verder niet beïnvloed.