Olivia’s leven loopt niet volgens plan. Ze is bijna dertig, gescheiden, en het voelt niet alsof ze echt heeft geleefd. Dan ontmoet ze Margot via een datingapp. Margot is niet op zoek naar liefde, maar naar casual hook-ups en Olivia lijkt de perfecte kandidaat. Olivia is echter niet de enige die nieuwe ontdekkingen doet. Hoe meer tijd ze met elkaar spenderen, hoe leuker het wordt. Durft Margot zich kwetsbaar op te stellen en een relatie te beginnen?

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van Margot & Olivia. Wat ontzettend leuk dat ik mee mag doen! Ik keek heel erg uit naar Margot & Olivia, de vorige twee delen vond ik echt super dus ik was heel benieuwd of dit deel het kan overtreffen.

Wat ik zo leuk vind aan deze serie is dat de delen in elkaar overlopen. In elk deel volg je een ander koppel en dit keer is Margot aan de beurt. We kennen haar al uit de vorige delen waar ze mijn interesse wekte. Ik vind haar een leuk personage dus ik was zeer benieuwd naar haar verhaal! In het begin moest ik een beetje inkomen in het boek maar al snel vloog ik door de bladzijdes heen. Door de vlotte schrijfstijl en de levendige beschrijvingen zag ik alles zo voor me. Alexandria Bellefleur weet haar humor door het verhaal te mengen wat zorgt voor een hoop leuke en hilarische momenten. Het gebeurt niet vaak maar ik heb soms hardop gelachen. Wat heerlijk! Ook komen er een hoop herkenbare momenten voorbij waarin iedereen zich wel kan vinden. Je leest het boek vanuit Margot, maar ook vanuit Olivia waar we meteen kennis mee maken. Omdat Alexandria Bellefleur uit de derde persoon schrijft vond ik het soms een klein beetje verwarrend (vooral in het begin) maar tijdens het lezen wende dit al snel. Beiden zijn het fijne personages met elk een ander karakter. Ze vullen elkaar mooi aan en halen het beste bij elkaar naar boven. De chemie tussen de twee is voelbaar en elk personage heeft wel een paar karaktertrekken waar ik mij in terug kon vinden. Wat ik echt een pluspunt van deze serie vind is dat de vorige koppels voorbij blijven komen. Het is een hechte vriendengroep en zo krijg je ook mee hoe het met hen verder gaat. Wat ik wel jammer vond is de houding van Margot soms tegen de anderen, hier kon ik mij behoorlijk aan ergeren. Gelukkig draaide ze gedurende het boek wel een beetje bij waar ik heel blij mee was.

Ik heb heel erg genoten van Margot & Olivia. Wat een fijne afsluiter van deze serie! Ondanks dat vond ik dit deel wel wat minder dan de vorige delen. Voor mijn gevoel ging het allemaal ‘iets te makkelijk’. Daardoor krijgt het van mij 3 ⭐️

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.