Tess komt uit een welgestelde, maar weinig betrokken familie die net is verhuisd. Haar ouders zijn drukker met hun werk en sociale status dan met hun twee dochters. Als ze op de eerste schooldag van het laatste jaar van de middelbare school Jay ontmoet, is er tussen hen direct een niet te negeren aantrekkingskracht. Ze wordt voor hem gewaarschuwd: Jay is een ruig type uit een probleemgezin. Toch bloeit er tussen de twee iets moois op.

Jay kan binnen het gezin waarin hij is opgegroeid maar net het hoofd boven water houden. Tess is de eerste in zijn leven bij wie hij open durft te zijn. Zij komt er al snel achter hoe moeilijk het is om te houden van iemand die zo door het leven is getekend. Toch neemt ze de ultieme stap binnen hun relatie om hem te vertrouwen. Een stap die niet zonder gevolgen zal blijven

In Niet zonder jou volgen we Tess en Jay. Je valt meteen in het verhaal en beetje bij beetje wordt alles duidelijk. Ik vind het leuk hoe je samen met Tess Jay leert kennen als de mysterieuze badboy waar iedereen haar voor waarschuwt. Dat geeft al meteen zo’n heerlijke sfeer af die tot het einde van het boek aanwezig blijft. De verhaallijn komt goed op gang; het verloopt niet te snel maar ook niet te langzaam. Precies goed eigenlijk. Het is sterk opgebouwd, niets wordt overhaast waardoor het erg realistisch overkomt. Wendy Brokers weet je in spanning te houden door kleine verrasmomentjes erin te gooien waardoor het verhaal totaal niet voorspelbaar is. Wat ik zo fijn vind is dat er heftige onderwerpen voorbij komen die Wendy mooi in het verhaal weet te verwerken. Niet alleen dat; de vele emoties die voorbij komen zijn ook echt voelbaar.

Door de vlotte schrijfstijl van Wendy Brokers vlieg je door het boek heen. Het heeft je echt in zijn greep en weet je pas op het eind los te laten. Ze omschrijft de personages en omgeving levendig waardoor dit echt tot leven komt. Daarnaast weet ze emotie in het verhaal te leggen zodat je echt meevoelt met zowel Tess als Jay. Ik heb een traantje weggepinkt maar ook gelachen met ze.

Wat ik zo leuk vind aan Tess en Jay is dat ze eigenlijk complete tegenpolen zijn. In ieder geval in de manier waarop ze opgegroeid zijn. Tess is heel lief maar heeft ook duidelijk haar felle kant. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Jay, maar hij heeft ook een ruige kant. Zijn verleden heeft hem duidelijk gemaakt hoe hij is en al snel voel je erg met hem mee. Waar Tess heel ongecompliceerd is, is Jay dat weer wel. Daar vullen ze elkaar mooi aan. Guusje en Wessel vind ik ook erg leuke personages, met zijn vieren zijn ze een leuk groepje. De ouders van Tess kon ik af en toe wel achter het behang plakken, wat kon dat frustrerend zijn!

Wendy Brokers heeft mij weten te raken met het eerste deel uit deze fijne serie. Het is lief, het is spannend maar het is ook zeker heerlijk zwijmelen. Een heerlijke read die zwaardere onderwerpen weet aan te snijden. Ik kan niet wachten om verder te lezen in het volgende deel! Het krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.

Ik wil Kobo en Oona Agency bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.