Wanneer Annejet besluit om samen met haar buurvrouwen een belevingstuin te creëren, haalt ze zich meer op de hals dan ze ooit had kunnen bedenken. De samenwerking met haar beste vriendin Karin verloopt vanaf de start van het project stroef en hun wederzijdse frustraties broeien onder de oppervlakte. De komst van Katja, een aantrekkelijke nieuwe buurvrouw, zet alle verhoudingen op scherp. Als de temperatuur blijft stijgen en de hitte ondraaglijk wordt, komen de zorgvuldig bewaarde geheimen aan het licht en loopt alles gruwelijk uit de hand.

Moordende hitte is een boek waar ik heel erg benieuwd naar was. Ik zag hem vaak voorbij komen op Instagram en even eerlijk, de cover is prachtig.

Het boek begint meteen sterk, de proloog wekt veel vragen op en heeft meteen je aandacht. Ik was benieuwd hoe dit in de rest van het boek past. Je leest vanuit meerdere personages: Karin, Annejet en Katja. Hierdoor leer je de drie buurvrouwen iets beter kennen. In het begin moest ik echt even in het verhaal komen en vond ik het lastig om mijn interesse bij het boek te houden. Het verhaal komt langzaam op gang en kabbelt langzaam verder. Er gebeurt niet altijd even veel maar toch weet Sophie Wester het met kleine verrasmomentjes spannend te houden. Haar schrijfstijl is erg levendig, ze zorgt ervoor dat alles makkelijk te volgen is en door de korte hoofdstukken vlieg je door het boek heen. Zodra er wat meer geheimen aan het licht kwamen verdween ik compleet in het boek en heb ik deze binnen een dag uitgelezen, vooral toen de proloog op zijn plek viel (Dat zijn meestal de beste momenten toch?). Toch miste er iets voor mij, ik kon mij niet goed vinden in de personages en ze bleven redelijk oppervlakkig. Normaal gesproken stoort dit mij niet zo bij thrillers maar hier miste ik het wel. Gelukkig heb ik wel genoten van dit boek, ik ben zeker benieuwd naar hun nieuwe boek die in februari uit komt!

Moordende hitte is een sterk debuut van Sophie Wester. Drama, spanning, geheimen. Wat wil je nog meer? Het krijgt van mij 3 ⭐️

Ik wil De crime compagnie bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.