Maak kennis met de lady’s van Carnoch Castle. De zussen Davine en Shona besluiten de Londense society te verlaten en naar de Schotse Hooglanden te verhuizen. In het voorjaar van 1866 betrekken ze Carnoch Castle, het landgoed dat ze van hun vader hebben geërfd. De twee knappe broers MacKinsey maken al jaren de dienst uit in de regio en zijn niet bepaald blij met de komst van de zussen. Gaan de lady’s daar verandering in brengen? En zijn de broers bestand tegen de charmes van het tweetal?

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van Schotse dromen van Lexi Scott. Wat ontzettend leuk dat ik mee mag doen!

In Schotse dromen volgen we de Londense zussen Davine en Shona die afreizen naar de Schotse Hooglanden. De schrijfstijl van Lexie Scott is erg vlot waardoor je door de korte hoofdstukken heen vliegt. Ik vond het heel prettig weg lezen maar toch vond ik het soms lastig om te begrijpen vanuit wie je las. Dit wordt niet altijd even duidelijk aangegeven wat zorgde voor een hoop “huh” momenten. De ene keer lees je een stukje vanuit Davine en de andere keer vanuit Shona, ik vind het fijn dat dit wel afgewisseld wordt maar ik had niet het idee dat ik hierdoor een van de zussen beter leerde kennen. De verhaallijn blijft wat oppervlakkig, het is heel makkelijk te begrijpen maar ik miste de diepgang en de emotie. De ene gebeurtenis volgt de andere op waardoor ik veel vragen had over de zussen, je leert ze niet echt kennen. Nu is dit in een kort verhaal natuurlijk wel moeilijk, ik hoop dat hier in het tweede deel wat meer tijd voor is genomen!

Ondanks dat het boek zich in 1898 afspeelt leest het niet heel zwaar weg. Het is vlot en modern geschreven waardoor alles makkelijk te begrijpen is. Ik had niet het idee dat er veel nadruk op de geschiedenis lag (wat bijvoorbeeld bij de Outlander serie wel is). Het boek wordt vergeleken met Outlander wat ik wel grappig vind, er komen een hoop bekende namen voorbij en ook het woordje Sassenach (al wordt dit niet als lief woordje gebruikt). Ik kon hier wel om lachen en vond het leuk om te lezen.

Of ik het volgende deel zou lezen? Dat weet ik nog niet. Ik heb er oprecht van genoten maar ik ben niet nieuwsgierig genoeg om door te lezen. Het krijgt van mij dan ook 3 ⭐️

Ik wil De verhalenfabriek bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.