Karlijn is blij met haar leven. Ze runt een boekhandel samen met haar beste vriend Stijn, heeft leuke vriendinnen en een trouwe papegaai die haar ’koningin’ noemt. En toch is er nog iets wat ze graag zou willen: een date met Casper, de knappe klant die er een serieuze boekenverslaving op na lijkt te houden. Maar hoe vaak ze hem ook onderwerpt aan haar klunzige geflirt, ze krijgt de vraag niet over haar lippen.

Wanneer ze voor Valentijnsdag boekenblinddates organiseert, ontdekt Karlijn een boek met haar naam erop. En dat niet alleen, er zit een briefje in van een stille aanbidder. Dat moet haast wel van Casper zijn, toch?

Toen ik door Iris Visser benadert werd of ik mee wou doen aan de blogtour van De eerste pagina hoefde ik geen seconde te twijfelen. Tot nu vind ik alles wat al uit haar pen is komen rollen geweldig en ook De eerste pagina is weer zo’n pareltje.

“Carnaval is net als drop: buitenstaanders vinden het meestal verschrikkelijk en snappen niet hoe mensen het lekker kunnen vinden, maar als je er mee opgegroeid bent, vind je die dubbelzoute bloeddrukaanjagers heerlijk”.

Vanaf de eerste pagina zat ik gelijk in het boek. In de proloog maak je al kort kennis met Karlijn en Stijn wat zeker uitnodigt om verder te lezen. Door de vlotte schrijfstijl van Iris Visser vlieg je door het verhaal heen, ik kon het niet meer weg leggen en heb het in één keer uitgelezen. Ze schrijft zo beeldend dat je het zo voor je ziet. Niet alleen haar personages weet ze tot leven te wekken maar ook de Valentijnstraat. Je waant je echt even in het leven van Karlijn. Iris weet haar fijne humor in het verhaal te verwerken wat zorgt voor een glimlach op je gezicht. Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen, heerlijk! En even eerlijk, een boek dat zich voor het grootste gedeelte in een boekenwinkel afspeelt is toch geweldig? De boekenliefde schemert erdoorheen, hier hou ik van. Er komen een hoop leuke personages voorbij die stuk voor stuk hun eigen karakter hebben en die je in je hart sluit (de meeste dan). Ik vond het fijn om vanuit Karlijn te lezen, ze is een lief personage waar ik mezelf in kon vinden. Iris weet je goed mee te nemen in de gevoelens van Karlijn wat ervoor zorgt dat je echt met haar mee zwijmelt. Wie voor mij toch echt de show steelt is Hemingway, wat heb ik om hem kunnen lachen!

De eerste pagina is verslavend, hilarisch en romantisch. Echt een aanrader! Ik kan niet wachten om verder te lezen in de andere delen van de Valentijnstraat. Dit boek krijgt van mij 5 ⭐️

Ik wil Iris Visser en Harper Collins bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.