Kim en Rutger doen waar anderen alleen van dromen: ze gaan met hun dochter Peru een halfjaar zeilen in de Caraïben. Maar het is niet alleen zon, zee en zuidenwind. Het is ook 24/7 niet aan elkaar kunnen ontsnappen, en dat zorgt al snel voor spanningen binnen het gezin. Dan slaat tijdens een zwarte nacht op zee het noodlot toe. Vanaf dat moment is ruzie geen optie meer. Ze hebben elkaar nodig. Om te overleven.

Niet mijn droom is het eerste boek die ik van Eva Nagelkerke heb gelezen en zeker niet de laatste! En hoe leuk is dat bedrukte boekblok?

Het boek begint direct goed: de proloog wekt al veel interesse op waardoor je wilt doorlezen. Dit zorgt ervoor dat de spanning vanaf het eerste moment aanwezig is, ook al begint het rustig. Je leest het boek vanuit Kim maar ook vanuit Rosalia. Het zijn twee aparte verhaallijnen waardoor je je afvraagt hoe deze elkaar gaan kruizen. Door de beeldende schrijfstijl van Eva Nagelkerke leest het erg vlot weg. Ze weet je mee te nemen op de zeilreis van Kim maar ook een kijkje te geven in het leven van Rosalia. De hoofdstukken zijn kort en worden afgewisseld tussen de twee, hierdoor wil je door blijven lezen. Wat hebben de twee met elkaar te maken? Elke keer vallen er meer puzzelstukjes op zijn plek en ik vind het erg mooi hoe de twee verhaallijnen uiteindelijk samen komen. De spanning wordt rustig opgebouwd en door kleine verrasmomentjes weet Eva Nagelkerke deze erin te houden. Waar ik van hou is dat het plot niet voorspelbaar is, de wending die het boek neemt vind ik erg goed en mooi uitgewerkt.

Niet mijn droom heeft mij verrast. Wat een sterke thriller is dit! Het krijgt van mij 4 ⭐️

Ik wil de Crime Compagnie bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.