Als Lily en haar ex-man Ryle een goed co-ouderschapsritme gevonden hebben, staat plotseling haar eerste liefde, Atlas, tegenover haar. Het leven heeft hem gevormd en hij heeft littekens, maar hij is Lily nooit vergeten.

Lily is blij dat de tijd voor één keer in haar voordeel werkt. Als Atlas haar op een date vraagt, zegt ze meteen ja. Maar hoewel ze gescheiden zijn, is Ryle nog steeds een groot deel van Lily’s leven. En hij ziet Atlas niet graag met zijn ex-vrouw en dochtertje.

It starts with us is een boek waar ik heel erg naar uitkeek. Nadat we met de leesclub It ends with us hebben herlezen waren we er helemaal klaar voor. Ik was heel benieuwd hoe het verder ging met Atlas en Lily.

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met dit boek. Aan de ene kant genoot ik echt van de zoetsappigheid maar aan de andere kant was dit boek echt te lief voor mij. Het verhaal gaat verder waar It ends with us gestopt is. Ik vind dit heel leuk gedaan en vond het fijn om verder te kunnen lezen. Het duurde niet lang voordat je weer terug in de wereld van Atlas en Lily verdwijnt. Door de fijne schrijfstijl van Colleen Hoover vlieg je door het boek heen, het geeft je echt de serotonine boost die je in het vorige boek gemist hebt. Ze weet Lily en Atlas weer tot leven te wekken en Atlas zelfs nog beter te maken dan in het eerste deel. Helaas vond ik Atlas iets té goed, dit kon mij soms een beetje storen. Wie heeft er nou echt geen slechte kanten? Sommige acties vond ik zelfs een beetje creepy. We maken kennis met een aantal nieuwe personages die je al snel in je hart sluit. Stuk voor stuk zijn dit fijne, leuke personages die bijdragen aan de verhaallijn. Ik heb vooral erg genoten van Theo en Beau, wat een leuke toevoeging! Toen ik begon in het boek had ik wat meer drama verwacht, dat heb ik wel gemist. Waar het vorige boek heftig was en voor tranen zorgde, bleef dat bij dit boek uit. Aan de ene kant wel fijn, je wilt natuurlijk een goed einde, maar het zorgde er wel voor dat het soms een beetje eentonig werd. Ook de sterke plottwists die Colleen Hoover normaal gesproken in haar boeken gooit ontbraken. Het is gewoon een heel lief en mooi boek!

Ondanks dat ik toch wel iets andere verwachtingen had van It starts with us heb ik er erg van genoten. Het is een mooie afsluiter van It ends with us. Het krijgt van mij 3 ⭐️

Ik wil Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.