Cleo runt als kunstzinnig therapeut haar eigen praktijk genaamd Monsters onder mijn bed. Ze helpt cliënten van angsten af. Als de jonge studente Julia in een sessie laat doorschemeren dat ze in de gaten gehouden wordt, vraagt Cleo zich af of alle angsten van het meisje wel ingebeeld zijn. Het ontmaskeren van Julia’s stalker wordt steeds meer een obsessie voor Cleo. Hoe ver mag je als therapeut gaan om te helpen?

Vandaag is Zonder Angst van Inge van Prooijen uitgekomen! Toen ik dit boek voorbij zag komen in de aanbiedingsbrochure van De Crime Compagnie wekte het gelijk mijn interesse.

Het boek begint gelijk goed, de proloog weet je interesse te wekken waardoor je gelijk verder wilt lezen. Door de vlotte, beeldende schrijfstijl van Inge van Prooijen verdwijn je al snel in het boek en wordt het lastig om hem nog weg te leggen. Ik heb het boek in een middag uitgelezen, hoe fijn is dat? Het mysterieuze tintje wat het hele boek aanwezig is wordt al vanaf het begin goed opgebouwd en zorgt ervoor dat je door wilt blijven lezen. Elke keer als ik dacht het plot door te hebben weet Inge van Prooijen je toch te verrassen met kleine plottwists waardoor je toch weer een andere kant op wordt gestuurd. Je leest het boek vanuit Cleo, wat een fijn personage is, maar ook vanuit “zij”. Vooral de stukjes die vanuit “zij” zijn geschreven roepen vragen op waar je antwoord op wilt en zorgen ook voor het mysterieuze tintje. Zonder Angst is niet een boek waarbij je op het puntje van je stoel zit van de spanning maar is een sterke, psychologische thriller. Ik wil zeker meer van haar lezen!

Inge van Prooijen weet een sterk debuut te schrijven, zonder angst krijgt van mij 4 ⭐️

Ik wil De Crime Compagnie bedanken voor dit recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.