Na een traumatische ervaring werkt gedragsdeskundige Julia Menken uitsluitend aan cold cases. Maar wanneer het verminkte lichaam van een vijftienjarige jongen wordt gevonden in Arnhem, krijgt ze van haar baas de zaak toegewezen. Lukt het Julia om haar gevoelens uit te schakelen en de moordenaar te pakken voor er nog meer slachtoffers vallen?

Samen met Nienke heb ik De verloren jongen gelezen. We hadden veel goede recensies over het boek gelezen dus waren we heel benieuwd over dit boek. Zijn wij ook zo enthousiast?

Wat een heerlijk boek is De verloren jongen. Het is spannend, gruwelijk en wist mij te raken. Door de vlotte schrijfstijl van Chantal van Mierlo zit je meteen in het verhaal. Ze schrijft zo gedetailleerd dat je alles zo voor je ziet, hoe gruwelijk het soms ook is. Je word direct in het verhaal gegooid, het plot vind ik origineel en heel goed bedacht. Ik vind het knap hoe ze de spanning in het verhaal weet te houden waardoor je wilt blijven doorlezen, ik vond het ontzettend moeilijk om het boek weg te leggen. Zelfs op de stukken waar er wat minder spanning is wist ze je nieuwsgierig te houden. Wat ik heel sterk vind is dat je Julia echt goed leert kennen. Je leest niet alleen over de moordzaak maar ook over haar persoonlijke leven wat haar echt diepgang geeft. Hier speelt ook genoeg af en Chantal van Mierlo weet de emoties van Julia goed op je over te brengen wat bij mij voor tranen heeft gezorgd. Ik vind het ook heel origineel dat Julia een profiler is, een keer geen rechercheur. Dit geeft je toch een hele andere kijk op een moordzaak wat ik heel erg origineel vindt. Nog een pluspunt voor mij: het speelt zich af in Arnhem. Heel leuk! Dit zorgde voor mij voor veel herkenning. Wat mij soms wel stoorde is hoe onwetend Julia soms was. Ik had het idee dat als lezer je eerder dingen door had dan Julia zelf. Aan de andere kant vind ik dit wel weer realistisch, ik denk niet dat ik het anders had gedaan of anders had gedacht als dit mij zou overkomen. Al met al, wat een sterk boek! Ik wil zeker meer lezen van Chantal van Mierlo.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het verder gaat, op naar deel twee! De verloren jongen krijgt van mij 4⭐️

Ik wil De crime compagnie bedanken voor dit fijne recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloedt.