Na een vreselijk verlies heeft gedragsdeskundige Julia Menken grote moeite om haar leven weer op te pakken. Met tegenzin wordt ze op een grote zaak gezet waarbij jonge vrouwen in de Brabantse Peel spoorloos verdwijnen. Ze kan haar gedachten maar nauwelijks bij haar werk houden, en dan dreigt ze ook nog eens de voogdij over haar zoon Mees kwijt te raken…

Samen met Nienke las ik deel 2 in de Julia Menken serie van Chantal van Mierlo. Na het eerste deel kon ik niet wachten om in dit boek te beginnen, ik was zo benieuwd hoe het verder ging met Julia!

We duiken opnieuw in het leven van Julia Menken. Tussen het eerste en het tweede deel zit een kleine tijdsprong wat ik heel fijn vind. Door het heftige eind van het vorige deel heb je ook wel even tijd nodig wat heel realistisch is. Je wordt meegenomen in de nasleep van de gebeurtenissen van het vorige boek wat ik heel erg mooi vind (maar soms wou ik Julia even goed wakker schudden). Vanaf het eerste hoofdstuk is je interesse al gewekt en begint de spanning te komen. Wat ik heel sterk vind is dat je in dit boek ook vanuit de slachtoffers een paar hoofdstukken leest wat het nog spannender maakt. Door de levendige schrijfstijl van Chantal van Mierlo lees je het liefst het boek in één keer uit. Het is zo pakkend en spannend waardoor je door wilt blijven lezen. Ze beschrijft alles zo gedetailleerd waardoor je alles zo voor je ziet wat soms voor kippenvel kan zorgen. Van het begin tot het einde weet ze de spanning erin te houden en elke keer als je dacht dat je het plot door had gooide ze er weer een kleine plottwist in wat je weer op een ander pad zet. Wat een ontzettend goed en sterk einde! Wat ik ook heel sterk vind is dat het persoonlijke verhaal van Julia ook doorgaat. Je leest niet alleen over de vermissingen maar ook over Julia’s leven. Ik moet eerlijk toegeven dat ik haar keuzes niet altijd even goed begreep en mij best wel aan haar heb geïrriteerd tijdens het lezen. Uiteindelijk vind ik dit wel heel goed in het boek verwerkt! Dit is zo goed en realistisch.

De Julia Menken serie is echt een aanrader en behoort zeker tot een van mijn favorieten! Echt gruwelijk goed. Ik kan niet wachten op deel 3 die in juni uitkomt. Het krijgt van mij 5⭐️

Ik wil De crime compagnie bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft verder mijn mening niet beïnvloed.