Samantha’s leven staat op zijn kop als haar moeder haar vader verlaat en intrekt bij haar nieuwe vriend. James Kade woont met zijn zoons Mason en Logan in een gigantisch landhuis, en Sam moet tot haar afgrijzen met haar moeder mee.

Mason en Logan Kade zijn berucht in Fallen Crest. Niet alleen zijn ze bad news, ze zijn ook hot en zitten op de rivaliserende High School. Alle meiden willen uit met de broers, maar Sam is niet onder de indruk.

Een boek waar ik heel erg naar uit keek is Val voor jou. Toen hij eindelijk op de deurmat viel was ik zo blij, maar zijn mijn hoge verwachtingen die ik van deze serie heb ook waar gemaakt?

Val voor jou is deel 1 van de Fallen Crest serie van Tijan, een serie die mij zo ontzettend leuk leek. Ik was zo weg van Shay en Ryans bed die ook uit Tijans pen zijn komen rollen dus hoge verwachtingen had ik wel bij dit boek. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Val voor jou is niet mijn match. De verhaallijn zit vol met clichés, je rolt van de ene in de ander wat mij al heel erg kon frustreren. Een paar clichés in een verhaal kunnen nog wel maar Tijan spant met Val voor jou echt de kroon. Er worden daarnaast zoveel keuzes gemaakt die ik niet begrijp wat mij nog meer frustreerde. Er word niet echt stil gestaan bij gesprekken waardoor deze soms heel kortaf zijn, het loopt nét niet lekker. Een pluspunt: het verhaal leest wel weg als een trein. Dit is niet het werk wat ik van Tijan gewend bent, ik miste heel erg de band met de personages maar ook de rakende verhaallijn. Alles gaat zo plotseling en Sam lijkt zelf ook geen emotie te kennen.

Over de personages zelf ben ik ook niet echt te spreken. Normaal gesproken heb je minstens met de hoofdpersoon of de love-interest wel een soort van klik maar hier miste ik het echt. Er komen ontzettend veel personages voorbij waardoor je soms het verhaal kwijt raakt. Daarnaast zijn ze ontzettend plat uitgewerkt waardoor je niet veel meer weet dan hun naam. Sam vind ik echt vreselijk, ik kon mij totaal niet in haar vinden. Ze is heel oppervlakkig en hypocriet. Je wordt niet meegenomen in haar gevoelens wat dit boek echt beter zou hebben gemaakt. Lief? Dat kan ik haar niet noemen. Grappig ook niet. De enige waar ik af en toe om kon lachen was één van de Kade broertjes, Logan. Mason vond ik ook afschuwelijk, zo agressief en niet te peilen.

Ondanks dit ben ik wel heel benieuwd naar het volgende deel. Ik wil graag begrijpen waarom iedereen zo weg is van deze serie. Omdat dit boek soms eerder een kwelling was dan leuk krijgt het van mij ⭐️⭐️/5 sterren.