Bon Jovi.
Bryan Adams.
Presley West.
Mijn favoriete muziekmensen.
Slechts één van hen binnen handbereik.

De avond voordat Presley West ons stadje Hollings Hill zou verlaten, kwamen al mijn middelbare schoolfantasieën tot leven. Hij wilde me eindelijk. Acht jaar lang had ik zitten piekeren, en nu ging ik, barkeeper Tessa Lisbon, er verdomd zeker van zijn dat ik die nacht van mijn leven zou hebben, voordat de muziekindustrie hem zou wegkapen.

Nooit je idolen neuken. Dat is wat ze zeggen, toch? Nou, ik deed het, en ik deed het goed. Nou ja, ik heb het op een of andere manier voor elkaar gekregen om mijn eigen hart te verneuken.

Hij gaf me een nacht om hem te overtuigen om te blijven. Uiteindelijk heb ik hem gesmeekt om te gaan.

Voor altijd.

Maar dat is het ding met rocksterren: ze doen wat ze willen, wanneer ze willen, en voor altijd duurde niet zolang als ik had verwacht.

Presley was terug, en overal waar ik keek, zag ik zijn gezicht en hoorde ik zijn stem en muziek.
Ik had officieel geen manier meer om aan hem te ontsnappen.

Cherry beats, wat een geweldig verhaal. De sfeer die het boek met zich mee brengt, ik hou ervan! Achterin het boek vind je ook een playlist die je meeneemt door het verhaal heen. Echt een aanrader om deze erbij te luisteren!

Je wordt meteen in het verhaal gegooid, beetje bij beetje wordt alles duidelijk én dan begint het. In Cherry beats lees je vanuit Tess, oftewel Cherry. Het is al snel duidelijk wat Presley voor haar betekent en stukje voor stukje kom je erachter hoe alles is gelopen tussen hun en wat voor impact dat op haar heeft. Een childhood crush, ik denk dat iedereen die wel heeft gehad. Ik vond de verhaallijn heel origineel, de liefde voor muziek schemert door de verhaallijn heen wat ik erg leuk vind. Het draait om muziek en dat merk je ook. Wat ik ook ontzettend leuk vind is het rock-and-roll sfeertje, je krijgt een kijkje in het leven van een beroemdheid en natuurlijk niet zomaar één. De verhaallijn bouwt zich niet te snel en niet te langzaam op, ik moet toegeven dat ik mij af en toe wel dingen afvroeg. Gelukkig zijn mijn vragen op het einde toch beantwoord, wat het toch weer wat beter maakt. De schrijfstijl van Vicki James is heel fijn, ze schrijft ontzettend vlot waardoor het lezen van het boek echt een plezier wordt. De personages zijn geweldig en de omgeving al helemaal. Ze weet een sfeer te creëren die je even meeneemt naar een andere wereld, je zou bijna willen dat jij Cherry bent. De emoties in het boek komen ook goed naar voren, ik kon mij goed in leven in Tess en de andere personages. Het is verslavend, lastig om het boek weg te leggen!

De personages vind ik geweldig. Vicki James weet originele personages neer te zetten die elk zijn steentje bijdragen aan het verhaal. Cherry, Tess, Tessa; hoe je haar ook wilt noemen is een lief meisje met een hard schild aan de buitenkant. Voor de buitenkant is ze zo hard als steen terwijl ze van binnen breekbaar is. Vicki weet haar een achtergrond te geven die daar goed bij past en waardoor je van haar gaat houden. Ik vind het mooi hoe je beide kanten voorbij ziet komen in het verhaal én het verklaart veel keuzes die ze heeft gemaakt. Aan de andere kant hebben we Presley, de rockstar. Ieder meisje wil hem en op de manier waarop Vicki hem beschreven heeft begrijp je ook wel waarom. Hij is een groot mysterie, je wilt weten wat daar achter schuilt. Hij is stoer, gebroken maar ook lief. Ook hij heeft een serieuze achtergrond die mooi verwerkt is in het verhaal. Vicki James heeft personages tot leven gewekt die diepgang hebben en zo levensecht zijn dat ze bijna tot leven komen. Ook Bourbon, Molly en Dex vind ik leuke personages, die maken het verhaal wel af.

Door Cherry Beats ging ik even terug naar m’n fangirl tijd. Het is de ultieme droom van elke fangirl en dat maakt het ook zo leuk. Een fanfictie, maar dan anders en 1000x beter. Echt een aanrader als je houdt van muziek! Ik geef het ⭐️⭐️⭐️⭐️/5 sterren.